Na začátku června bude spuštěn projekt Úřadu práce ČR a České pošty, díky kterému bude možné žádat o vybrané dávky v oblasti státní sociální podpory na pobočkách České pošty.
Žadatelům budou pracovníci České pošty pomáhat podat žádost elektronicky prostřednictvím Klientské zóny Jenda. Půjde o žádosti o rodičovský příspěvek, přídavek na dítě nebo příspěvek na bydlení.
Pilotní projekt bude spuštěn v pondělí 3. června 2024 v Liberci. Od července se pak připojí dalších 50 poboček České pošty v Ústeckém a Libereckém kraji a na Vysočině.
Česká pošta nebude nahrazovat činnost Úřadu práce ČR. Samotné vyřízení dávek, tedy jejich přijetí, kontrola, schválení a vyplacení, i nadále zůstane plně v kompetenci Úřadu práce ČR, stejně jako možnost podat si žádost osobně na jeho kontaktních pracovištích,
připomíná generální ředitel Úřadu práce ČR Daniel Krištof. Žadatelé budou k vyřízení podání s asistencí na České poště potřebovat občanský průkaz a nezbytné dokumenty.
Pilotní pobočky České pošty byly vybrány tak, aby průřezově zahrnovaly jak menší obce, tak okresní i krajská města, čili mix sídel různého typu, abychom si vše v různých částech republiky vyzkoušeli. Pracovníci České pošty jsou na tyto nové služby připraveni a proškoleni díky několika měsíčním přípravám ve spolupráci s pracovníky Úřadu práce ČR,
vysvětluje generální ředitel České pošty Miroslav Štěpán.
Než vyrazíte s žádostí, objednejte se
Na podání žádosti o vybrané dávky na pobočkách České pošty bude možné se objednat. Na webu postaonline.cz/rezervace nebo také v mobilní aplikaci Pošta Online si klient jednoduše vybere termín a konkrétní pobočku, kde chce žádost podat. Rezervace je pak obratem potvrzena SMS zprávou a e-mailem, kde klient najde rezervační kód. Ten posléze na poště zadá do vyvolávacího systému.